arrowarrow-leftarrow-rightcheckclipboardclosefacebookflickrgluegoogle-plushamburgerinstagramlinkedinarrow-downsoundcloudtwittervimeoyoutube

Logo Gezond+ dompelt leerkrachten onder in de expo ROOK

05.02.2019

Het Huis van Alijn heeft samen met het Vlaams Instituut Gezond Leven een interactieve rondleiding en lessenpakket, op maat van jongeren, uitgewerkt in de expo ROOK. De tentoonstelling richt zich op alle jongeren uit het secundair onderwijs, zowel ASO, BSO, KSO als TSO.

Lees meer

DOE NIET ZO DWAAS

13.02.2019

Klas 1BA van Don Bosco Sint-Denijs-Westrem won met hun rapsong 'Doe niet zo dwaas' een rondleiding n.a.v. de wedstrijd rond de expo ROOK. De opdracht? Ga met je klas zo creatief mogelijk aan de slag met het thema roken. De leerlingen zijn meer dan geslaagd. Het resultaat mag er wezen! Ook de pers merkte hun unieke song op. Ondertussen werd hun clip al meer dan 2000 keer bekeken op Youtube. Hun moeder weet het ongetwijfeld ook! 

HOMELESS MOVIES op bezoek op het Limburg Filmfestival

10.01.2019

De moviehuts waren tijdens het weekend van 10,11 en 12 januari 2019 te gast op het Limburg Filmfestival. Het ‘showcase’ filmfestival dat de bijzondere Limburgse filmcultuur zichtbaar maakt, is reeds aan zijn derde editie toe. Op dat filmfestival kregen de Homeless Movies die 6 kunstenaars gemaakt hebben naar aanleiding van de gelijknamige expo, een bijzondere plek. 

Lees meer

Elk verhaal telt in de bib

Het Huis van Alijn is een museum van en voor iedereen. Niets is immers zo herkenbaar als het dagelijks leven. Iedereen heeft een persoonlijke ervaring van het ‘dagelijks leven’ en die is telkens anders en toch ook een beetje gelijk. Het Huis van Alijn zoekt naar afstemming tussen de erfgoedwerking en het inzetten van het cultureel erfgoed om impact te creëren bij kwetsbare gemeenschappen.  Net daarom zijn we partner in het project ‘Elk verhaal telt in de bib’.

Lees meer

Het Huis van Alijn onderschrijft het Familiemanifest

Elf Gentse cultuurhuizen hebben op maandag 17 december 2018 het 'Familiemanifest' ondertekend. Dat inclusieve manifest is een campagne van de Vlaamse organisatie Publiq die de familievriendelijkheid in de cultuursector moet stimuleren. Want hoewel misschien niet iedereen zich thuis voelt in een museum, bibliotheek of cultuurhuis: alle families hebben het recht om te genieten van cultuur.

Lees meer